Kundeservice
Lurer du på noe? Her finner du svar på de vanligste spørsmålene. Du kan også kontakte oss på telefon eller sende oss en henvendelse gjennom skjemaet under.
Dette vil du kunne se på din faktura. Du kan også finne det
på fakturaene på min side.
Fikk du svar på spørsmålet?
Vennligst velg ett av alternativene eller hvis du har valgt "annet" enn du trenger å skrive en grunn.
Takk for at du ga oss tilbakemelding!
Spotpris
Spotprisen er det Agva og alle andre kraftselskaper
kjøper inn strømmen for til
enhver tid. Spotprisen endrer seg daglig, og det har ifølge Statistisk
Sentralbyrå vært den rimeligste avtaleformen de siste 10 år
Innkjøpspris
Strømpris for innkjøpspris avtaler er et forbruksveid
gjennomsnitt hos netteier for timeprisene på kraftbørsen Nord Pool, og
inkluderer el-sertifikater, opprinnelsesgarantier for ren og fornybar strøm og
øvrige innkjøpskostnader i aktuelt leveringsområde. I tillegg kommer gjeldende
månedsgebyr, påslag pr kWt og offentlige avgifter.
Innkjøpspris
baseres altså på spotpris, men inneholder offentlige avgifter og kostnader
forbundet med kjøp av strøm.
Standard
Variabel
Variabel pris settes i forkant og
prises ut fra utviklingen i markedet og konkurransen mellom strømleverandørene.
Avtalen er litt mer forutsigbar da kunden vet prisen i forkant.
Fastpris
Fastpris er en fast ørespris for en fastsatt periode. Det
kan være avtaleperiode på 3, 6 eller 12 mnd.
Fastsum
Fastsum er en
fastsatt sum per mnd basert på ditt årsforbruk.om årsforbruket vi får inn fra
netteier endrer seg vil summen å betale per mnd endres. Ofte vil det være en sum for forbruk opp til 10000 kWt/20000
kWt videre tillegg per 2500 kWt per år.
Fikk du svar på spørsmålet?
Vennligst velg ett av alternativene eller hvis du har valgt "annet" enn du trenger å skrive en grunn.
Takk for at du ga oss tilbakemelding!
Vi tilbyr kampanjeavtaler, avtalene kan være tidsbegrenset
eller ha krav om for eksempel avtalegiro. Opplysninger om dette vil stå
spesifisert inne på den aktuelle avtalen.
Du kan lese om alle våre avtaler her.
Fikk du svar på spørsmålet?
Vennligst velg ett av alternativene eller hvis du har valgt "annet" enn du trenger å skrive en grunn.
Takk for at du ga oss tilbakemelding!
Når du flytter inn kan du legge inn en bestilling på en av
våre avtaler.
Husk å huke av for at du er nyinnflyttet og fra hvilken dato
du tar over strømmen.
Ved flytting kan vi søke om oppstart ca en mnd tilbake i tid.
Her kan du gjøre din bestilling.
Fikk du svar på spørsmålet?
Vennligst velg ett av alternativene eller hvis du har valgt "annet" enn du trenger å skrive en grunn.
Takk for at du ga oss tilbakemelding!
Når du flytter
ut må du kontakte oss for å få avsluttet avtalen, vi gir da også beskjed til
din netteier.
Vi kan ikke
avslutte avtaler tilbake i tid, men ser helst at flytting meldes en uke før
utflytt.
Du kan gi beskjed om flytting via vårt kontaktskjema.
Fikk du svar på spørsmålet?
Vennligst velg ett av alternativene eller hvis du har valgt "annet" enn du trenger å skrive en grunn.
Takk for at du ga oss tilbakemelding!
eFaktura
Fakturaen kommer inn i nettbanken din i stedet for i
postkassen. Den blir ikke trukket fra konto automatisk, så du må enten
godkjenne hver enkelt faktura eller tegne avtalegiro i tillegg for å få betalt
fakturaen.
Avtalegiro
Avtalegiro innebærer at fakturaen trekkes direkte fra
konto uten at du må godkjenne hver gang. Avtalegiro kan brukes sammen med både
eFaktura, epostfaktura og papirfaktura. Dersom du kun har opprettet avtalegiro
kommer papirfaktura i posten om ikke annet er avtalt. Vi er pliktet å sende en
spesifikasjon slik at du ser hva du betaler for. Det tilkommer miljøgebyr på
papirfaktura, men du kan når som helst kontakte oss for å gå over til eFaktura
eller epostfaktura.
Epostfaktura
Du får faktura som en pdf på eposten som er registrert
hos oss. Du må selv legge denne inn i din nettbank. Du gir beskjed til kundeservice at du ønsker dette ved å
fylle ut vårt kontaktskjema.
Giro
Fakturaen kommer per post.
For å unngå eventuelle gebyrer kan du opprette eFaktura og avtalegiro i nettbanken din allerede før du mottatt første faktura. Ved å bruke referansene og instruksene vi sender til deg per epost når vi startet din strømleveranse kan du enkelt opprette dette selv.
For å endre betalingsalternativ kan du sende oss en
melding via vårt kontaktskjema.
Fikk du svar på spørsmålet?
Vennligst velg ett av alternativene eller hvis du har valgt "annet" enn du trenger å skrive en grunn.
Takk for at du ga oss tilbakemelding!
Nei, vi tilbyr
ikke samfakturering slik at det vil bli separat faktura fra oss og netteier.
Fikk du svar på spørsmålet?
Vennligst velg ett av alternativene eller hvis du har valgt "annet" enn du trenger å skrive en grunn.
Takk for at du ga oss tilbakemelding!
Dersom du ikke har tegnet avtale om faktura på email eller
rett i nettbanken (eFaktura) må vi sende den i posten med de kostnadene det medfører.
Du kan når som helst skifte til elektronisk faktura så vil det ikke komme
miljøgebyr.
Om du har Avtalegiro og ikke efaktura eller epostfaktura i tillegg, kommer
fakturagrunnlaget i posten. Dette vil også medføre miljøgebyr.
Fikk du svar på spørsmålet?
Vennligst velg ett av alternativene eller hvis du har valgt "annet" enn du trenger å skrive en grunn.
Takk for at du ga oss tilbakemelding!
De
fleste avtaler faktureres hver mnd, og vil bli sendt ut i løpet av den første
uken hver mnd.
Noen
avtaler faktureres 2 mnd av gangen. Du kan se hvilken avtale du har på Min Side
(på en av dine fakturaer).
Dersom du ønsker en fast forfallsdato er vi behjelpelig med dette. Kontakt oss da via vårt kontaktskjema.
Fikk du svar på spørsmålet?
Vennligst velg ett av alternativene eller hvis du har valgt "annet" enn du trenger å skrive en grunn.
Takk for at du ga oss tilbakemelding!
Dette finner du på Min Side.
Fikk du svar på spørsmålet?
Vennligst velg ett av alternativene eller hvis du har valgt "annet" enn du trenger å skrive en grunn.
Takk for at du ga oss tilbakemelding!
Det vil ta en uke fra bestilling til du kan logge på min
side.
For å logge på min side må du først registrere deg, det kan
du gjøre her.
Fikk du svar på spørsmålet?
Vennligst velg ett av alternativene eller hvis du har valgt "annet" enn du trenger å skrive en grunn.
Takk for at du ga oss tilbakemelding!
Første gangen du er inne på min side må du velge alternativet «Registrer bruker».
Mobiltelefonnummer eller epostadresse må være de samme som du registrerte hos oss ved bestilling.
Det tar cirka en uke fra at du bestiller til at du kan logge deg inn på min side.
Fikk du svar på spørsmålet?
Vennligst velg ett av alternativene eller hvis du har valgt "annet" enn du trenger å skrive en grunn.
Takk for at du ga oss tilbakemelding!
På min side kan
du finne kopi av tidligere fakturaer, se hvilken avtale du har og følge med på
ditt forbruk.
Du kan også
finne ditt målepunkt id. Her logger du inn på Min Side.
Fikk du svar på spørsmålet?
Vennligst velg ett av alternativene eller hvis du har valgt "annet" enn du trenger å skrive en grunn.
Takk for at du ga oss tilbakemelding!
Det vanligste er å ha en avtale med en strømleverandør og en avtale med et nettselskap. Den strømmen du faktisk bruker, kjøper du hos strømleverandøren. Nettleie betaler du til det lokale nettselskapet ditt, det er for å få overført strøm til boligen din. Du vil derfor motta en faktura fra strømleverandøren for kjøp av strøm og en faktura fra nettselskapet for tilførsel av strøm.
Du kan selv velge strømleverandør, men du må ha nettleie fra ditt lokale nettselskap. Når du flytter inn på en ny adresse melder du ifra til oss om dette så ordner vi med strømleveranse til deg men vi sørger også for at kontakte nettleverandøren din slik at du ikke trenger å tenke på det.
Fikk du svar på spørsmålet?
Vennligst velg ett av alternativene eller hvis du har valgt "annet" enn du trenger å skrive en grunn.
Takk for at du ga oss tilbakemelding!
Dette nummeret
er unikt for hver enkelt strømmåler og identifiserer det spesifikke målepunktet
strømmen leveres på. Dette nummeret står ikke på selve måleren.
Målepunkt id
starter alltid på 7070575000 + 8 siffer, du finner det på faktura fra din
netteier eller får det opplyst om du tar kontakt med dem.
Fikk du svar på spørsmålet?
Vennligst velg ett av alternativene eller hvis du har valgt "annet" enn du trenger å skrive en grunn.
Takk for at du ga oss tilbakemelding!
Agva Kraft er opptatt av å gjøre det vi kan for å forhindre den menneskeskapte globale oppvarmingen. Agva kraft støtter arbeidet WWF Verdens naturfond gjør for å bremse klimaendringene og stanse tapet av natur. Dette samarbeidet, og tips til hvordan du kan spare strøm i hjemmet ditt, kan du lese mer om her. Ingen kan ta fullt ansvar for å stanse den globale oppvarmingen, men alle kan gjøre sitt.
Fikk du svar på spørsmålet?
Vennligst velg ett av alternativene eller hvis du har valgt "annet" enn du trenger å skrive en grunn.
Takk for at du ga oss tilbakemelding!
Stortinget har vedtatt en støtteordning som administreres av nettselskapene. Alle Agvas strømavtaler for privatpersoner omfattes av støtteordningen, uavhengig av om det er spot, fastpris eller variabel. Men støtten blir fratrukket på regningen fra nettselskapet. Les mer her.
Fikk du svar på spørsmålet?
Vennligst velg ett av alternativene eller hvis du har valgt "annet" enn du trenger å skrive en grunn.
Takk for at du ga oss tilbakemelding!
Ingen resultater
Vi anbefaler:
Statens strømstøtte
Statens strømstøtte trekkes fra nettleien
Avtaler
Avtaler
Dette vil du kunne se på din faktura. Du kan også finne det
på fakturaene på min side.
Fikk du svar på spørsmålet?
Vennligst velg ett av alternativene eller hvis du har valgt "annet" enn du trenger å skrive en grunn.
Takk for at du ga oss tilbakemelding!
Spotpris
Spotprisen er det Agva og alle andre kraftselskaper
kjøper inn strømmen for til
enhver tid. Spotprisen endrer seg daglig, og det har ifølge Statistisk
Sentralbyrå vært den rimeligste avtaleformen de siste 10 år
Innkjøpspris
Strømpris for innkjøpspris avtaler er et forbruksveid
gjennomsnitt hos netteier for timeprisene på kraftbørsen Nord Pool, og
inkluderer el-sertifikater, opprinnelsesgarantier for ren og fornybar strøm og
øvrige innkjøpskostnader i aktuelt leveringsområde. I tillegg kommer gjeldende
månedsgebyr, påslag pr kWt og offentlige avgifter.
Innkjøpspris
baseres altså på spotpris, men inneholder offentlige avgifter og kostnader
forbundet med kjøp av strøm.
Standard
Variabel
Variabel pris settes i forkant og
prises ut fra utviklingen i markedet og konkurransen mellom strømleverandørene.
Avtalen er litt mer forutsigbar da kunden vet prisen i forkant.
Fastpris
Fastpris er en fast ørespris for en fastsatt periode. Det
kan være avtaleperiode på 3, 6 eller 12 mnd.
Fastsum
Fastsum er en
fastsatt sum per mnd basert på ditt årsforbruk.om årsforbruket vi får inn fra
netteier endrer seg vil summen å betale per mnd endres. Ofte vil det være en sum for forbruk opp til 10000 kWt/20000
kWt videre tillegg per 2500 kWt per år.
Fikk du svar på spørsmålet?
Vennligst velg ett av alternativene eller hvis du har valgt "annet" enn du trenger å skrive en grunn.
Takk for at du ga oss tilbakemelding!
Vi tilbyr kampanjeavtaler, avtalene kan være tidsbegrenset
eller ha krav om for eksempel avtalegiro. Opplysninger om dette vil stå
spesifisert inne på den aktuelle avtalen.
Du kan lese om alle våre avtaler her.
Fikk du svar på spørsmålet?
Vennligst velg ett av alternativene eller hvis du har valgt "annet" enn du trenger å skrive en grunn.
Takk for at du ga oss tilbakemelding!
Flytte
Flytte
Når du flytter inn kan du legge inn en bestilling på en av
våre avtaler.
Husk å huke av for at du er nyinnflyttet og fra hvilken dato
du tar over strømmen.
Ved flytting kan vi søke om oppstart ca en mnd tilbake i tid.
Her kan du gjøre din bestilling.
Fikk du svar på spørsmålet?
Vennligst velg ett av alternativene eller hvis du har valgt "annet" enn du trenger å skrive en grunn.
Takk for at du ga oss tilbakemelding!
Når du flytter
ut må du kontakte oss for å få avsluttet avtalen, vi gir da også beskjed til
din netteier.
Vi kan ikke
avslutte avtaler tilbake i tid, men ser helst at flytting meldes en uke før
utflytt.
Du kan gi beskjed om flytting via vårt kontaktskjema.
Fikk du svar på spørsmålet?
Vennligst velg ett av alternativene eller hvis du har valgt "annet" enn du trenger å skrive en grunn.
Takk for at du ga oss tilbakemelding!
Faktura og betaling
Faktura og betaling
eFaktura
Fakturaen kommer inn i nettbanken din i stedet for i
postkassen. Den blir ikke trukket fra konto automatisk, så du må enten
godkjenne hver enkelt faktura eller tegne avtalegiro i tillegg for å få betalt
fakturaen.
Avtalegiro
Avtalegiro innebærer at fakturaen trekkes direkte fra
konto uten at du må godkjenne hver gang. Avtalegiro kan brukes sammen med både
eFaktura, epostfaktura og papirfaktura. Dersom du kun har opprettet avtalegiro
kommer papirfaktura i posten om ikke annet er avtalt. Vi er pliktet å sende en
spesifikasjon slik at du ser hva du betaler for. Det tilkommer miljøgebyr på
papirfaktura, men du kan når som helst kontakte oss for å gå over til eFaktura
eller epostfaktura.
Epostfaktura
Du får faktura som en pdf på eposten som er registrert
hos oss. Du må selv legge denne inn i din nettbank. Du gir beskjed til kundeservice at du ønsker dette ved å
fylle ut vårt kontaktskjema.
Giro
Fakturaen kommer per post.
For å unngå eventuelle gebyrer kan du opprette eFaktura og avtalegiro i nettbanken din allerede før du mottatt første faktura. Ved å bruke referansene og instruksene vi sender til deg per epost når vi startet din strømleveranse kan du enkelt opprette dette selv.
For å endre betalingsalternativ kan du sende oss en
melding via vårt kontaktskjema.
Fikk du svar på spørsmålet?
Vennligst velg ett av alternativene eller hvis du har valgt "annet" enn du trenger å skrive en grunn.
Takk for at du ga oss tilbakemelding!
Nei, vi tilbyr
ikke samfakturering slik at det vil bli separat faktura fra oss og netteier.
Fikk du svar på spørsmålet?
Vennligst velg ett av alternativene eller hvis du har valgt "annet" enn du trenger å skrive en grunn.
Takk for at du ga oss tilbakemelding!
Dersom du ikke har tegnet avtale om faktura på email eller
rett i nettbanken (eFaktura) må vi sende den i posten med de kostnadene det medfører.
Du kan når som helst skifte til elektronisk faktura så vil det ikke komme
miljøgebyr.
Om du har Avtalegiro og ikke efaktura eller epostfaktura i tillegg, kommer
fakturagrunnlaget i posten. Dette vil også medføre miljøgebyr.
Fikk du svar på spørsmålet?
Vennligst velg ett av alternativene eller hvis du har valgt "annet" enn du trenger å skrive en grunn.
Takk for at du ga oss tilbakemelding!
De
fleste avtaler faktureres hver mnd, og vil bli sendt ut i løpet av den første
uken hver mnd.
Noen
avtaler faktureres 2 mnd av gangen. Du kan se hvilken avtale du har på Min Side
(på en av dine fakturaer).
Dersom du ønsker en fast forfallsdato er vi behjelpelig med dette. Kontakt oss da via vårt kontaktskjema.
Fikk du svar på spørsmålet?
Vennligst velg ett av alternativene eller hvis du har valgt "annet" enn du trenger å skrive en grunn.
Takk for at du ga oss tilbakemelding!
Dette finner du på Min Side.
Fikk du svar på spørsmålet?
Vennligst velg ett av alternativene eller hvis du har valgt "annet" enn du trenger å skrive en grunn.
Takk for at du ga oss tilbakemelding!
Min side
Min side
Det vil ta en uke fra bestilling til du kan logge på min
side.
For å logge på min side må du først registrere deg, det kan
du gjøre her.
Fikk du svar på spørsmålet?
Vennligst velg ett av alternativene eller hvis du har valgt "annet" enn du trenger å skrive en grunn.
Takk for at du ga oss tilbakemelding!
Første gangen du er inne på min side må du velge alternativet «Registrer bruker».
Mobiltelefonnummer eller epostadresse må være de samme som du registrerte hos oss ved bestilling.
Det tar cirka en uke fra at du bestiller til at du kan logge deg inn på min side.
Fikk du svar på spørsmålet?
Vennligst velg ett av alternativene eller hvis du har valgt "annet" enn du trenger å skrive en grunn.
Takk for at du ga oss tilbakemelding!
På min side kan
du finne kopi av tidligere fakturaer, se hvilken avtale du har og følge med på
ditt forbruk.
Du kan også
finne ditt målepunkt id. Her logger du inn på Min Side.
Fikk du svar på spørsmålet?
Vennligst velg ett av alternativene eller hvis du har valgt "annet" enn du trenger å skrive en grunn.
Takk for at du ga oss tilbakemelding!
Annet
Annet
Det vanligste er å ha en avtale med en strømleverandør og en avtale med et nettselskap. Den strømmen du faktisk bruker, kjøper du hos strømleverandøren. Nettleie betaler du til det lokale nettselskapet ditt, det er for å få overført strøm til boligen din. Du vil derfor motta en faktura fra strømleverandøren for kjøp av strøm og en faktura fra nettselskapet for tilførsel av strøm.
Du kan selv velge strømleverandør, men du må ha nettleie fra ditt lokale nettselskap. Når du flytter inn på en ny adresse melder du ifra til oss om dette så ordner vi med strømleveranse til deg men vi sørger også for at kontakte nettleverandøren din slik at du ikke trenger å tenke på det.
Fikk du svar på spørsmålet?
Vennligst velg ett av alternativene eller hvis du har valgt "annet" enn du trenger å skrive en grunn.
Takk for at du ga oss tilbakemelding!
Dette nummeret
er unikt for hver enkelt strømmåler og identifiserer det spesifikke målepunktet
strømmen leveres på. Dette nummeret står ikke på selve måleren.
Målepunkt id
starter alltid på 7070575000 + 8 siffer, du finner det på faktura fra din
netteier eller får det opplyst om du tar kontakt med dem.
Fikk du svar på spørsmålet?
Vennligst velg ett av alternativene eller hvis du har valgt "annet" enn du trenger å skrive en grunn.
Takk for at du ga oss tilbakemelding!
Agva Kraft er opptatt av å gjøre det vi kan for å forhindre den menneskeskapte globale oppvarmingen. Agva kraft støtter arbeidet WWF Verdens naturfond gjør for å bremse klimaendringene og stanse tapet av natur. Dette samarbeidet, og tips til hvordan du kan spare strøm i hjemmet ditt, kan du lese mer om her. Ingen kan ta fullt ansvar for å stanse den globale oppvarmingen, men alle kan gjøre sitt.
Fikk du svar på spørsmålet?
Vennligst velg ett av alternativene eller hvis du har valgt "annet" enn du trenger å skrive en grunn.
Takk for at du ga oss tilbakemelding!
Stortinget har vedtatt en støtteordning som administreres av nettselskapene. Alle Agvas strømavtaler for privatpersoner omfattes av støtteordningen, uavhengig av om det er spot, fastpris eller variabel. Men støtten blir fratrukket på regningen fra nettselskapet. Les mer her.
Fikk du svar på spørsmålet?
Vennligst velg ett av alternativene eller hvis du har valgt "annet" enn du trenger å skrive en grunn.
Takk for at du ga oss tilbakemelding!